W zależności od przewoźnika odprawa online jest możliwa od 36 godzin do nawet 60 dni przed planowaną podróżą. Odprawy na lotnisku należy dokonać minimum 2-3 godziny przed odlotem. Możliwość odprawy kończy się na 30-40 minut przed lotem. W razie spóźnienia się na odprawę, bilet lotniczy zostanie anulowany.
Pamiętaj! Planując lot, koniecznie sprawdź ważności dowodu osobistego lub paszportu swojego i innych członków rodziny.
Standardowo odprawa odbywa się stacjonarnie na lotnisku, jednak przewoźnicy umożliwiają także odprawienie się on-line.
Zalecamy odprawienie bagażu jak najwcześniej – punkty odprawy bagażowej są otwierane dwie godziny przed planowaną godziną wylotu.
W bagażu podręcznym można przewozić: ubrania, płyny w przezroczystych pojemnikach w opakowaniach do 100 ml, łącznie 1 litr,
telefon komórkowy i inny sprzęt elektroniczny, dokumenty, dla dzieci do 2 lat: jedzenie i napoje.
W bagażu podręcznym NIE można przewozić: płynów w pojemnikach większych niż 100 ml, ostrych przedmiotów (scyzoryk, nóż, korkociąg itp.),alkoholu, napojów i pożywienia.
Podróżując z dzieckiem do lat 2, można zabrać bezpłatnie wózek lub niedużą kołyskę. Przekazuje się ją obsłudze zaraz przed wejściem do samolotu.
Punkty odprawy bagażowej zamykają się punktualnie 40 minut przed planowaną godziną wylotu. Jeśli nie zdążysz na czas, Twoja rezerwacja może zostać anulowana bez zwrotu pieniędzy oraz możesz utracić możliwość wejścia na pokład samolotu.
Ważne jest, aby zjawić się przy bramce do wejścia na pokład z odpowiednim wyprzedzeniem – co najmniej 30 minut przed czasem wylotu.
Wchodzenie na pokład kończy się 20 minut przed wylotem. Przy bramce do wejścia na pokład należy mieć przygotowany ważny dokument podróżny oraz kartę pokładową.